سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://www.shiaupload.ir/images/65778725518439067797.jpg

« مسکن ویژه تهرانسر متوقف است »
اکو نیوز : مسکن ویژه تهرانسر که قرار بود تا پایان سال 93، بیش از 2500 خانوار پایتخت نشین را صاحب خانه کند از 4 ماه پیش تاکنون متوقف است و مشخص نیست چه زمانی عملیات ساخت واحدهای مسکونی ادامه خواهد یافت.»
این پاراگراف ، تیتر و لید خبرگزاری اقتصاد ایران معروف به اکونیوز + است . که در وبلاگ مسکن ویژه تهرانسر + باز نشر شده است . نمی خواهم بگویم ، این خبر و این گزارش یک دروغ شاخدار است ، هر چند نسبت خیلی نزدیکی با آن دارد . چرا ؟ خواهم گفت :
وقتی خبر را خواندم . راستش را بخواهید ، شوکه شدم . با خودم اندیشیدم ! نکند من خوابم و اکونیوز بیدار ! یعنی هر آن چیزی را که می دیدم و یا می بینم همش خواب و خیال است ؟ رویاست ؟ توهم است ؟
اینجا مسکن ویژه تهرانسر است و  بعد از ظهری، که در آن ، باد و خاک مهمان بی وقفه ، کارگرانیست که مشغول کارند . قالب ها تسلیم ناظرها شده است ، اکیپ آرماتور ، بی وقفه، تمام جوانب کار را می سنجد ، تا مبادا خطایی پنهان شده باشد ، برق کارها از ساعت 4 صبح بیدارند ،یواش یواش ، سر کله کامیون های « جهاد بتن » پیدا می شود ، چون مور و ملخ می ریزن کارگاه ، اکیپ بتن ریزها ، آن بالا علامت می دهند ، یعنی آنکه آماده اند ، آماده !
آیا همه این دیدن ها و آنگاه عکس گرفتن ها ، همش یک خواب است ؟ یک رویاست ؟ آیا مسکن ویژه تهرانسر متوقف شده است ؟ پا می شوم ، شرکت پاسارگاد را به قصد شرکت احرار ترک می کنم ،آنجا هم غوغاست ،محدین اوزدن (
muhutdin ozden ) تبعه ترک ، در طبقه سوم یکی از بلوک هاست و اتفاقا آخرین بلوک ، تا کار محدین به اتمام برسد . مرا که می بیند یک طبقه پائین می آید ، من هم یک طبقه بالا ، به هم که می رسیم ، با خنده می گویم : افندیم ، خبرگزاری اقتصاد ایران ، زحمات شبانه روزی تو را منکر شده است ! فقط می خندد ، می رویم بالا ، دوربین را روشن می کنم ، در قلب مسکن ویژه تهرانسر و دلم میخواد فریاد بزنم : خبرگزاری محترم اکو نیوز ! مسکن ویژه متوقف نیست !! کارگران مشغول کارند.

اینجا شرکت پایا سازه پاسارگاد هست ، اینم سر اکیپ آرماتور بندهاست. اسمش آقا توحیده ، توحید شهبازی ، کارش فوق العاده است ، بی هیچ حاشیه ای تنها کار را می شناسد.


این که می کویم : کامیون های « جهاد بتن مثل مور و ملخ می ریزند » اینه ! تازه چندتاش هم پشت کادر ناپیداست.

داره بتن می ریزه ، رو قالب و بغل هاش ، این نوع بتن ریزی خیلی جالبه ، قول میدم یه گزارش کامل تنها و تنها از بتن ریزی ، تهیه و در پست های بعدی ارائه کنم .

محدین اوزدنه ، البته اینجا شهر جدید پرنده و شرکت تکسام ، پارسال بود، یادش بخیر ، محدین داشت از مزایای قیچی های ترکیه می گفت .

شرکت احرار زنجان ، اکیپ محدین دارن سقف را آماده می کنند برای بتن ریزی ، همیشه در اکیپ اش شور و هیجان حاکم است و جدیت و صد البته وجدان کاری... راستی ، چرا در اکیپ رفیق ما ، از « کلاه ایمنی » خبری نیست !

این عکس هم ، سخن ها نهفته در خویشتن دارد ، اکیپ محدین فوق ، فوق اش تا ده روز دیگر کارش به اتمام می رسه و اما روبرو سازه های لخت و عریان ، پایان کار قالب تونلی احرار زنجان را به تماشا نشسته اند

پانزده سال است قالب تونلی کار می کند ، سه سالش را در ایران بوده ، کم نظیر است از هر لحاظ ، « سوز » که داد ، یعنی تمام ، کارنامه اش مملوست از بنا های بسیار ، 14 ماهه در احرار مشغوله و تا چند روز دیگر باید جشن گرفت پایان کارش را ، متقاضیان محترم ، تقدیم یک دسته گل بر او ، از واجبات است ، خستگی را از تنش بدر می کند ، خود دانید !




تاریخ : شنبه 92/12/17 | 5:33 صبح | نویسنده : بهروز محمدزاده | نظر